Epson Stylus SX535WD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus SX535WD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

masterdre 15-11-2013
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Printer nu 13 maanden in mijn bezit, heeft 12 maanden goed gefunctioneerd maar weigerd nu te printen. Doet alles nog via wifi en/of Usb , scannen en kopieren maar niet meer printen.
geprobeerd met meerdere pc's en besturing systemen, helaas nop.
Meerdere malen met Epson support chat gezeten maar blijven maar roepen dat het aan de pc ligt en niet aan de printer (onmogelijk). Meer dan 1 keer alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd. helaas. Support zegt, helaas pindakaas.
Mijn advies. niet deze kopen maar even verder shoppen.
Mocht je nog catrigdes willen hebben dan heb ik er genoeg haha

joco1946 17-11-2013

welke cartridges heb je nog? origineel Epson??
wellicht interesse.

joco1946 17-11-2013

Jammer masterdre dat je deze ervaring hebt. Ik niet en bij mij draait deze printer al ruim 1 1/2 jaar zonder een enkel probleem. Ik ben het dan ook niet eens met je advies!

DWelten 08-10-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

goeie printer, draadloos makkelijk in te stellen. Print goed, scant snel, kopieert eenvoudig en is volgens mij ook zuigig met inkt.

pankras 03-10-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

prima printer, snel opgestart, scherpe (foto) print, snel en nette prijs. Bovendien vind het kantelfront erg luek. Epson maakt zn naam als printerfabrikant waar!

Maasbaan212 21-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Wat een S U P E R printer is dit. Na mijn Lexmark S305 die ik zonder 1 pak papier te hebben geprint binnen de garantie maar gewoon heb weggedaan omdat de inkt voor de 3de keer alweer op was en er iedere keer weer wat mee was (de helpdesk is wel behulpzaam), heb ik deze Epson gekocht bij bol.com. Mijn hele gezin is nog steeds verbaasd dat deze printer gewoon werkt. De installatie stelde niks voor (duurt wel een klein uurtje). Met de gratis Epson print app kan ik printen vanaf mijn Android telefoon. Met standaard Apple Airprint vanaf mijn iPad. Simpel, snel en eenvoudig. Iets printen leidt niet meer tot stress, maar tot een printje. Alles draadloos en feilloos. Daar ik hem pas enkele weken heb, heb ik duurzaamheid een 8 gegeven. Dat moet zich nog bewijzen, maar de start is perfect.

KoffieAnanas 10-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Ook ik heb de printer aangeschaft bij Foto Klein (=Camera.nl), en wel in de winkel zelf. Ik zag de printer pas geleden voor een scherpe prijs op de website staan en was toevallig in de buurt van Foto Klein. Even langsgelopen en meegekregen voor die lage prijs. Ik wist niet dat dit een foutje was op hun website, zoals de vorige reviewer aangaf! In de winkel werd ik bijzonder vriendelijk geholpen en ik krijg de indruk dat daar echt deskundige winkelmedewerkers rondlopen. Dus allereerst mijn complimenten voor Foto Klein.

Thuis aangekomen de printer geïnstalleerd. Ik heb de quick start guide erbij gepakt en deze 1 op 1 opgevolgd, wat ik normaal gesproken nooit doe daar ik veel ervaring heb met electronica. Achteraf gezien niet echt nodig, want alles wijst vanzelf op deze printer! Wat een verademing ten opzichte van mijn vorige printer die spontaan overleden was (Canon Pixma M750).

Uitstraling
Het is een compacte printer (in vergelijking met mijn vorige printer), heeft ronde hoeken en is mooi en degelijk afgewerkt. Over het ontwerp lijkt goed nagedacht, vanuit de gebruiker. Alles is makkelijk toegankelijk.

Inktpatronen
Het plaatsen van inktpatronen is bij deze printer een fluitje van een cent en je kan weinig fout doen daarbij. Je schuift de inktpatronen erin (wat maar op 1 manier kan) en klikt zich vanzelf vast. De klep van de printer en het klepje van de inktkop gaat eenvoudig open en biedt ruim toegang tot de inktpatronen. Erg overzichtelijk. Tevens is met kleurtjes aangegeven waar welke inktpatroon geplaatst moet worden.

Energieverbuik
De printer verbruikt als hij aan staat maar niet bezig is ongeveer 6.9W. Als de printer uit staat, dan verbruikt hij 0W. Dat klinkt logisch, maar dat was bij de Canon Pixma wel wat anders... Die verbruikte als hij standby stond 50W(!) en als hij uit stond ruim 25W(!). Kortom, bij de Canon moest ik altijd de stekker uit het stopcontact halen! Deze printer voldoet wat mij betreft aan de 'moderne' eisen wat betreft energiegebruik. Positief punt dus.

Aansluitmogelijkheden
Tja... Wat is er niet mogelijk met deze printer. Hij slikt verschillend soorten kaartjes (nog niet uitgeprobeerd), USB aansluiting (kabel wordt helaas niet meegeleverd), vaste internetaansluiting (UTP, ook niet meegeleverd) en wireless internetverbinding. Ik maak zelf gebruik van dat laatste. Het instellen van de printer voor gebruik van het wireless thuisnetwerk verliep via mijn laptop, ik hoefde niks op de printer zelf in te stellen! Echt gebruikersvriendelijk, er is goed over het installatieproces nagedacht.
Mijn laptop maakte automatisch een 1 op 1 verbinding met de printer en gaf de wireless instellingen van de laptop door aan de printer, zodat de printer van dezelfde instellingen voor het wireless thuisnetwerk gebruik maakt als de laptop. Daarna verbinden de laptop en de printer zich met het thuisnetwerk, en test de Epson installatie software of de laptop via het thuisnetwerk verbinding kan maken met de printer, waarna je een testprintje kan uitsturen. Dit verliep op zich vlekkeloos, alleen moest ik wel even mijn router zodanig instellen dat apparaten binnen mijn thuisnetwerk met elkaar mogen communiceren.

Papierinvoer
Niks op aan te merken. Erg straighforward. Je kan papier laten aanvoeren vanuit de cassete aan de onderkant of handmatig papier invoeren. In de handleiding is ook duidelijk aangegeven hoe je papier kan verwijderen die eventueel vastgelopen is in de printer. Maar dat heb ik uiteraard met de paar printjes tot nu toe nog niet meegemaakt.

Bediening
De bediening verloopt via het bedieningspaneel welke je zelf onder specifieke hoek kan zetten (van verticaal tot iets voorbij diagonaal). Ook een pluspuntje. De User Interface op het bedieningspaneel is intuïtief. Tevens is het prettig om een kleurenschermpje te hebben.

Alternatieve printmogelijkheden
De printer kan op verscheidene alternatieve manieren worden aangestuurd, zolang deze maar verbonden is met het internet. Zo kan ik, waar ik ook ben in de wereld, een mailtje sturen naar mijn printer en dit mailtje laten uitprinten. Tevens kan ik, ook wereldwijd, via Google Cloud Print een document of foto laten uitprinten op mijn printer. Verder kan ik verschillende Android Apps downloaden waarmee ik rechtstreeks vanaf mijn mobiel iets kan laten uitprinten op mijn printer. Dus zonder tussenkomst van een pc/laptop!

Tot slot
Het is een bijzonder veelzijdige printer/scanner/copier die erg gebruiksvriendelijk is. De printer kent bijzonder veel aansluitmogelijkheden en je kan de printer op allerlei wijzen aansturen (laptop, mobieltje, email, Google account, etc.). Ik heb nog maar weinig geprint, dus ik kan niks zeggen over het inktverbruik. De reviews op internet zijn hier tot nu toe wel positief over, dus ik ben benieuwd. Over duurzaamheid kan je eigenlijk wat pas zeggen over minimaal een half jaar tot een jaar.

frammie 08-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Deze week dankzij een foutje bij Camera.nl deze printer lekker goedkoop aangeschaft als vervanging voor de zeer gebruiksonvriendelijke Canon Pixma 640 (zie mijn review aldaar).
Hoofdreden was het dramatische inktverbruik van de Canon, inkt was echt schandalig snel op, en ik print toch echt nooit foto's. Voor deze Epson aanschaf ben ik dan ook uitgegaan van de eerdere reviews die over een gunstig inktverbruik schreven.
Omdat ik de Canon gewend was, was de Epson voor mij een verademing. Print direct na opdracht waar de Canon vrijwel altijd ruim 1 minuut over deed. Scan middels een opdracht op de printer zelf en op de PC krijg je snel de opslaglocatie met de scan te zien, waar je bij de Canon deze steeds zelf moest opzoeken.
Ik heb niet eens in de handleiding hoeven te kijken, zowel installatie als gebruik zijn zeer intuïtief.
Inktverbruik kan ik uiteraard nog niets over zeggen vandaar de "nvt" bij duurzaamheid.
Kortom, ik was na 1 dag al heel blij met de Epson, die niet alleen snel print (en dubbelzijdig!) maar vooral zeer gebruiksvriendelijk is. Vooralsnog een aanrader.

Sminky 05-09-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Super printer, zeker voor zijn geld. Hiervoor diverse HP's gehad maar die kunnen niet tippen aan deze Epson. Ook het inktverbruik is buitengewoon laag. Het is net of je ze niet leeg kunt krijgen. Erg belangrijk dus want inkt is schandalig duur !!! Zeker een aanrader.

haarlokje 28-08-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Heb deze printer nu een half jaar, werkelijk alles gaat soepel, snel en makkelijk.Aanzetten, en je kan meteen doen wat je moet doen, niks opwarmen, inkt verspillen enz.
Automatisch dubbelzijdig printen werkt prima, kiezen voor alleen grijswaarden als je zwart-wit wil, perfect.
Daardoor erg zuinig met kleuren inkt.
Echter (nog) geen foto's afgedrukt.
Printer wordt niet dagelijks gebruikt,maar heb net inktniveau bekeken, en was verbaasd over wat er nog inzit. Bij onze vorige (allen Canon printers) had deze al lang vervangen moeten worden. Daarom voor duurzaamheid een 9, heeft dus eigenlijk meer betrekking op inktverbruik.EEN ECHTE AANRADER!

wim lie 15-08-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

op basis van eerdere reviews besloten om deze aan te schaffen; men had echter alleen de bx535wd; volgens de verkoper de nieuwere versie van de sx. pm kreeg hem voor de zelfde prijs als de sx

als redelijk digabeet lukte het me om het apparaat te installeren (windows xp) gewoon doorgaan regelmatig aanklikken.

printen voortreffelijk; scannen zeer snel en kopieren als de beste.

kortom een zeer tevreden gebruiker.

JeroenDLLC 27-08-2012

Voor dezelfde prijs? Ik zie de BX overal goedkoper staan dan de SX...

Voor degenen die de verschillen tussen de SX en BX willen weten: kijk op de site van de Consumentenbond. De SX scoort qua inktkosten, printkwaliteit en geluid i.h.a. beter dan de BX. Maar de BX print gewoon door met kleur als de zwarte inkt op is (de SX niet), doet het beter bij Direct Foto Print en kopieert zwart iets beter. Ook zijn de netwerkvoorzieningen van de BX kennelijk beter (8.4 t.o.v. 6.4 voor de SX). Lastige keuze, ik neig zelf naar de SX.

joco1946 14-08-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

zoals eerder gemeld. Nog steeds een toppertje! Geen enkel probleem er mee en heel handig het tweezijdig afdrukken!Bediening is uiterst simpel en ook de wifi-verbinding via de laptop en zelfs smartphone loopt gesmeerd. Uiteraard wel instellen en zoeken op die apparaten.Inktverbruik is vrij zuinig. Dus nog steeds aanbevelingswaardig. Wel goed zoeken waar je hem het voordeligst kan kopen! Kan soms behoorlijk wat schelen.

Peter Hannen 07-06-2012

Fantastische printer!
Na bezoek van deze site mediamarkt bezocht, helaas daar printer niet op voorraad, Verkoper bood als Alternatief de HP 5510, ongetwijfeld een goede printer. Mijn ervaring met HP-printer was echter niet helemaal top.
Thuisgekomen de printer en een USB kabel!!! via Bol.com besteld. 1 dag later in huis.
Installatie is niet moeilijk duurt wel even, ruim een uur bezig geweest.
Echter door het hele huis kan ik nu draadloos printopdrachten geven. Laptop,iPad werkt perfect met epson connect.
Kan nog niets zeggen van inktgebruik, maar printkwaliteit is goed genoeg voor thuisgebruik. Simpel menu en handleiding worden mee geinstalleerd. Dus een erg tevreden koper!

sander Lod 31-05-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Wat een te gekke printer dit.

ben wel beetje handig met pc`s netwerken enzv.'
maar hoeft echt geen techneut te zjn om deze printer in gebruik te nemen, krijgt een a2 papier met gebruiksaanwijzing met plaatjes en details hoe te handelen.

zat te twijfelen tussen hp 6500 en deze epson..
nu ik de epson sx535wd heb alle twijfels weg...

print super snel, b.v. a4 vol tekst, 5sec echt waar.
de specs laat ook zien dat print kwaliteit veel hoger is dan de hp.. is ook echt waar, hele mooie foto afdruk.. (weet niet kwaliteit van de hp, maar lees slechte ervaringen ook hier op kieskeurig)

- de pprijs van de epson veeeeel goedkoper,
- inkt gaat heel lang mee.
- vormgeving van printer echt mooi.
- zit lade bak onder printer heel makkelijk papier
bij vullen..
- geluid is echt minimaal zeker niet storend..
- en voor mij belangrijk, de wifi verbinding wat is
dat gaaf. kan met iphone, laptop, vanaf me werk
enzv direct printen. b.v. open foto op iphone,
doe linksonde bewerkt, druk af, printer verschijnt
op iphone scherm selecteer de printer en hij drukt
af. vanaf werk, b.v. je c.v. doe verstuur via mail,
selecteer je zelf gemaakte emailadres van printer
(heel makkelijk, word uitgelegd) doe print en hij
print de pagina thuis. trwijl jij b.v. 50km
verderop zit..

de hp 6500is beste getest door consumenten bond ben het er niet mee eens, moet zeker de epson sx535wd zijn. (ben het vaker niet met consumenten bond eens)
dit is ddor mij gebaseerd op prijs kwaliteit vormgeving.

had bijna de hp genomen op basis van naam..

heb de printer voor €83.- bij bobshop vandaan.
kan boshop ook aanraden. vaker spullen gekocht daar.

hoop dat je hiermee genoeg info heb.

p.s. heb de printer ook vergeleken met canon en brother.
en ik raad voor thuis gebruik inktjet aan en geen laser. (ben 2 dagen aan het zoeken en vergelijken geweest..)

M.Leliveld 16-04-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Uiteindelijk deze Epson Stylus SX535WD bij Bol aangeschaft. De doorslaggevende review kwam van Chris5488 op Tweakers.net, nadat ik denk wel zo´n twintig keer heb geklikt tussen de websites van HP en Espon en Kieskeurig. Mooi om te zien dat Chris op exact dezelfde machines was uitgekomen in deze prijsklasse als ik. Ofwel de HP5515 (die ook tweezijdig kan printen) of deze machine. Het valt mij wel op dat overal waar je komt HP zich veel meer presenteerd qua aantallen in de mediawinkels dan de Epson. Meestal staan de wat goedkopere Epson modellen er bescheiden naast opgesteld maar deze trekt echt de aandacht dus ik zal hem promoten ook. De manier zoals HP zich presenteerd is gewoon goed maar daar ben je dan ook Marktleider voor. Na m´n oude DJ959C dus bijna toch weer voor een nieuwe HP gevallen maar iets trok mij om toch over te stappen op deze Stylus SX535WD. Allereerst oogt dit ding gewoon profi. Voelt qua gewicht niet heel zwaar dat je denkt van wauw ik heb hier een robuuste machine in handen, echter eenmaal aan je PC ontdek je al snel dat er goed is nagedacht over alles en dat het vertrouwen dus niet zit in het gewicht. Het installeren wijst zich inderdaad vanzelf. Email-print (dwz printen ongeacht waar je bent obv een Epsonconnect.com email account) kan erg handig zijn. Wifi werkt top! Functies als SCAN tot PDF direct vanaf deze machine naar iedere PC in je netwerk ga ik veel gebruiken. Let wel op dat je via Wifi in dit geval naar een machine connect met OS W7/Vista (bij voorkeur Engelstalig volgens de handleiding) want wireless Scan to PDF naar een XP machine werkt niet lekker blijkbaar? Ik zag m´n XP Laptop inderdaad niet in de lijst tevoorschijn komen bij het gebruik van deze functie. Wat ik wel kon doen om het te omzeilen is het apperaat naast actieve Wifi gelijktijdig via USB aan te sluiten op mijn andere Vista PC die uiteraard ook beschikbaar is in het netwerk. SCAN to PC/PDF werkt dan via die PC naar je XP machine vreemd genoeg dan wel en dan ben je dus blijkbaar niet OS afhankelijk. Hoe dat precies komt moet ik nog uitvogelen maar het werkt allemaal nu zoals ik wil. Kwaliteit van de print is goed. Kies meestal standaard voor concept in grijswaarden om het verbuik uit de cartridges te sparen en dan is de print uiteraard wat minder. Het scheelt weer centen. Binnen dat kader is het dubbelzijdig kunnen afdrukken dan ook een grote wens en must have die in vervulling is gegaan. Kortom vrees niet om vreemd te gaan door van een HP naar deze EPSON over te stappen. Ik denk dat EPSON met deze machine een waardige tegenhanger in de markt heeft gezet tov de HP Photosmart 5515 printer. Met dank aan Chris en zijn bevindingen ben ook ik tot dusver zeer content met wat ik nu allemaal ervaar.

joco1946 03-03-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX535WD

Het enige verschil tussen deze printer en de BX535WD zit in de software van het pdf-document. De BX is meer een zakelijke printer.
De installatie gaat als een fluitje van een cent. Makkelijk als je de aanwijzingen goed volgt. Diverse aansluitmogelijkheden: usb, ethernet en wifi.
De afdrukken van foto's zijn erg mooi. Het printen gaat zeer snel en geeft goede afdrukken. Het display geeft duidelijke informatie.Ook handig is het invoeren van geheugenkaartjes. Geen uitstekende papierlade.Over de duurzaamheid en het inktverbruik kan ik nog niet veel zeggen. Daar kom ik later nog wel eens op terug. Al met al: een goede indruk van een degelijk, veelzijdig apparaat en tevens leuk geprijsd.

Trippin' T 13-08-2012

Hallo joco1946, wat kun je na 5 maanden zeggen over duurzaamheid en inktverbruik? Kun je ook iets zeggen over de printerkoppen? Raken deze ook verstopt?
Ben wel erg benieuwd, want ik sta op het punt deze printer aan te schaffen bij Scheer & Foppen.

Frederiek40 22-08-2012

Hallo Joco,
Ik ben op zoek naar een all in one printer maar wat voor mij het belangrijkste is, is dat de printer moet kunnen verkleinen (procentueel). Ik moet n.l. borduurpatronen kunnen verkleinen van b.v. 100% naar 96 %.Kunt u mij vertellen of dit met deze printer mogelijk is?
Zou het heel erg fijn vinden of u mij dit zou kunnen mailen

Ria

JeroenDLLC 03-09-2012

Hallo mikeeee23, ik kan bevestigen dat het papier in een lade aan de voorkant (onderaan) zit. Ik heb de printer pas gekocht, het is een erg fijn ding.

mikeeee23 02-09-2012

Goedemiddag allen,

ik twijfel om deze printer te kopen. Voor mij is het namelijk belangrijk dat het papier IN de printer zit d.m.v. bijvoorbeeld een lade. En niet dat het half uit de printer bungelt. Kan iemand hier mij vertellen of dat bij deze het geval is? Ik kan het namelijk nergens vinden. Bij voorbaat dank.

mvg,

joco1946 24-08-2012

Dag Frederiek40
Met deze printer kan je vergroten en verkleinen maar niet in procentuele stappen. Van A4 naar A5 bijv en andersom.
Hopelijk heb ik je geholpen.
Wat wel kan: eerste scannen en dan vergroten/verkleinen.
bij opslaan in een pdf bestand en die bewerken.
succes met je beslissing.